Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nemci i Rusi - između privlačnosti i averzije

Komentari (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 23 april 2014 12:11
Ko ih je zavadio?
Šta je trebalo Hitleru da krene na Ruse? Jesu li im smetali?
Dve muve jednim udarcem: posle 2 sv. rata, Rusi bez 30 miliona njudi, sve porušeno, nemci takođe, USA vojne baze, "denacifikacija".

Šta je trebalo Napoleonu?
Koliko znam, Francuzi imaju problem sa komšijama, Nemcima, Englezima, pa u belgiji...
I onda najednom, ode 1,5 miliona Francuza da ostavi kosti u ruskom snegu.
Zašto?
Ko stoji iza toga?
Preporuke:
89
0
2 sreda, 23 april 2014 13:28
jojo
Evropa se proteže sve do uralskih planina.“

(po mogućnosti bez Rusa i Srba)
Ovako je razmišljao i Hitler.

Koliko sam shvatio ovaj tekst, Nemci vole sirovine iz Rusije i rusko tržište i nedirnuta i ogromna ruska prostranstva.
Pa nije Hitlr mogao sam poubijati 30 000 000 Rusa, već Nemci, a za tako nešto je bila potrebna duševna mržnja.
A Rusi, kao i Srbi, ne znaju da mrze i brzo zaboravljaju i praštaju. Za to im se istorija ponavlja za njih na najgori način.
I mi smo "svoju braću" Bošnjake i Hrvate posle njihovih zločina nad nama u oba svetska rata, po oslobođenju prigrlili kao braću. A oni su nam bili braća samo do sledeće prilike.
Preporuke:
85
6
3 sreda, 23 april 2014 13:41
Deda Djole
Ni Rusi ni Srbi nisu imali lak odnos sa Germanima

Tokom 20° veka, Srbi su posebno lose prosli, u oba svetska rata. Ne samo da su nepotrebno istrcali pred Germane - kao mis pred macku - nego su se pritom sukobili i sa svim susedima jer su skoro svi (Italijani, Slovenci, Hrvati, Bosnjaci, Madjari, Bugari) bili u saveznistvu sa Germanima.

Heroji, losi diplomati.
Preporuke:
9
53
4 sreda, 23 april 2014 14:44
Ana
Mda... Pa ste iz te privlačnosti ubili 30 miliona Rusa, vi, lično, ne Hitler, ili Gering, nego npr. vojnik Hans Miler, računovođa iz Berlina. Silovali, ubijali decu, žene, starce.. Pa ste onda, opet iz ljubavi, onoliku silu sručili na nas devedesetih samo zato što smo pravoslavni i Sloveni. A ono što ste uradili nama, uradili biste i Rusima vrlo rado, samo kad biste smeli. Vi kod nas, i Srba i Rusa, volite naše žene, zemlju, duh, ali kao robove i svojinu. Tretirate nas sve, a to i ovaj članak pokazuje, kao niža bića, povezana sa prirodom, nepravedno obasuta tolikim bogatstvima, koja, zbog svoje životinjske prirode, nismo u stanju da iskoristimo. ,,Spuštavah se ja na vaše uže, ...''
Nemci sad računaju na to da uz rusku pomoć izbace poslednji ostatak kapitulacije, američke baze, sa svoje teritorije, a posle će, oni misle, sa nama, Slovenima, lako da završe. Jer, jelte, mi smo necivilizovane budale, pa će nam prodavati staklene perle za vatrenu vodu.
Preporuke:
58
2
5 sreda, 23 april 2014 14:52
churchill
U Cercilovim memoarima lijepo pise koliko je Staljin molio da se otvore svi frontovi kako bi rasteretio Crvenu armiju, koliko su mu znacili silni brodovi pomoci od Ruzvelta. Pa svaki neostrasceni vojni strateg zna da Njemci sa rastegnutim trupama od sjevera Afrike preko cijele Evrope cudom su i izdrzali toliko vrijeme prije kraha. Konacno, da su sve vojne efektive imali na raspolaganju protiv crvenoarmejaca tesko da bi Staljin imao adekvatnu kontru. Naravno, ovo pisem za one realne analiticare. Za one koji i dalje misle da su 'nadljudi' i genotipski superiorni ratnici u startu se ogradjujem - njima ne vrijedi objasnjavati.
Preporuke:
9
45
6 sreda, 23 april 2014 15:10
yopa
Mrznja kao i ljubav zahteva da se na njoj radi,da se povremeno ozivljava ako utihne(primer mrznje prema Rusima koja se na Zapadu neguje vekovima i vidljiva je i u ovom tekstu:"ruski imperijalizam","Putinova autoritarnost"...).Srbi i Rusi nisu u stanju da mrze,ne zato sto su dobri, vec zato sto nisu u stanju da misle i rade strategijski, na duge staze.Zato su se vrlo brzo mirili sa svojim dzelatima i bivali iznova iznenadjeni kada bi ovi ponovo krenuli da ih ubijaju.Za Nemce sukob sa Rusijom je nova prilika da se oslobode kompleksa krivice za Drugi svetski rat,na kojem i pociva ta "privlacnost" prema Rusiji(kao sto i svako poredjenje Putina i drugih politicara sa Hitlerom sve vise razvodnjuje nacisticke zlocine i otvara put da se oni ponove nad onima kojima se pripisuje "fasizam")
Preporuke:
30
0
7 sreda, 23 april 2014 15:20
Dragan
Ovo je u oblandu uvijeni nemački primitivizam.Svo vreme čitajući tekst stiče se utisak kao da su Rusi došli tamo kod njih u Nemačku da ih porobe , a ne da su Nemci išli u Rusiju da porobe Ruse i otmu im prirodna bogatstva!? To je jedan germanski mentalitet oji se u suštini ne razlikuje kod ovih današnjih od onih hitlerovskih.
Preporuke:
44
4
8 sreda, 23 april 2014 15:55
c_l
I sam Cercil je u Americi, tokom cuvenog 'Masters of our Fates' govora rekao da Rusi vode slavni rat i da je neprijatelj zaustavljen. Saveznici bi i trebalo da pomazu jedni drugima, a da li su rusi nadljudi i neverovatni ratnici, to najbolje znaju njihovi neprijatelji. Nemci i dalje nisu dobili odgovore na svoje ultimatume...

Nemci imaju mnogo vrlina, ali mislim da imaju urodjenu zelju za kontrolom i kompleks vise vrednosti. Za Evropu bi bilo pametno da Moskva i Berlin saradjuju, ili makar da vise ne nasedaju na agente tipa Lenjin i Hitler. Takva saradnja, ce Francusku staviti pod kontrolu, a Britaniju u cosak, gde joj je mesto.
Preporuke:
42
2
9 sreda, 23 april 2014 17:37
rasejanje
ovaj tekst pisao je neko da dublje razmišlja i ko dalje vidi, neko ko je prošao kroz crvenu liniju...da, ima nemaca koji drugačije misle iz raznoraznih razloga ali da jesu opterećeni rusijom i njihovim prostranstvom jesu više nego ijedan narod u EU!paradoksalno ali koliko god se međusobno trebili ova dva velika naroda se međusobno približavaju, ponekad patološki...ali ne treba zaboraviti da , po nekim nemačkim istoričarima, današnjih 60% nemaca imaju slovenske pretke...možda je i ta duša koja im neda mira negde duboko u genima...
Preporuke:
26
3
10 sreda, 23 april 2014 17:45
Jasna*
Za Evropu najbolji bi bio savez Rusa i Nemaca.Dve najvece evropske kulture.
Preporuke:
31
7
11 sreda, 23 april 2014 18:16
Peter RV
Kadgod se pojavi neki tekst koji pokušava objektivno da analizira nešto o Nemačkoj i Nemcima, pojavi se stado germanofoba da izkoriste momenat za njihove anti- fašističke tirade- koje sve više liče na otrov.
Zaboravlja se ( namjerno?) da je Nemačka platila dobro zbog Hitlerovih avantura, milionima poginulih i ogromnim razaranjem zemlje. Ovo i Nemci i Rusi znaju (ma da neki Srbi - neće!) i da postoji intelektualni pokret u Nemačkoj kao i u Rusiji da se ovo prošlo rivalstvo okonča sa kooperacijom.
Nemci vrlo dobro znaju da su u posleratnom periodu najviše stradali od bezakonja Poljaka (silovanja, pljačke i progona), ali se ustežu da o tome govore radi 'evropske solidarnosti'. Vide, međutim, što je očigledno, da je Poljska pozadi ove ukrajinske subverzije ,kao glavni agent Vašingtona. Otuda njihovo dodatno negodovanje.
Putin, siguran sam, uzima ozbiljno ove činjenice i nastojava da odvoji EU -na čelu sa Nemačkom - od Vašingtona.
Preporuke:
31
10
12 sreda, 23 april 2014 18:27
Odbrana i poslednji dani
Velika je odgovornost na Nemačkoj. SAD bez njihove podrške nemaju nikakve šanse u Ukrajini protiv Rusije. Nemci imaju veliku istorijsku šansu da naprave iskorak u odnosu na dosadašnju praksu sukoba sa Istokom, da barem ostanu neutralni i da gledaju svoja posla. Za to postoje najmanje dva razloga: Vrlo razvijene ekonomske veze sa Rusijom i zločini počinjeni nad Rusima u pohodu na Istok u drugom ratu. Ovo je prilika da se nemačko društvo konačno obračuna sa nacističkom prošlošću, iako sumnjam u tako nešto.
Preporuke:
36
0
13 sreda, 23 april 2014 19:03
Saša
Tekst je osvježavajući obzirom na stereotipe ali veoma plitak jer ne zalazi u viševjekovnu istoriju njemačko-ruskih i slovenskih odnosa .

Bavi se samo XX vijekom i ne postavlja ključno pitanje a to je šta bi bilo da su Berlin i Moskva ostali pri sporazumu Molotov-Ribentrop ?

Do današnjeg dana bi kontroliali Evropu i svijet .

A da se ne spominju istorijske podjele Poljske . Zbog toga je i nekada Napoleon a zatim V. Britanija i sada SAD protežirala Poljsku kao klin izmedju Rusije i Njemačkih naroda kako god im se zvala država .

U trenutnoj situaciji najveći strah SAD po pitanju Ukrajine nije taj da Rusi izvrše invaziju iste , oni to i priželjkuju , već taj da im iza ledja Putin sa Berlinom iscrta podjelu Ukrajine kao i 1939. godine Poljske .

Rusima se ne ulazi u rat ali bi vrlo rado povukli zapadne granice evroazijske unije pa vi onda uvodite sankcije koliko hoćete , čak što više to bolje , manje će pogoditi Ruse da ne voze mercedese nego EU da se skupo grije i proizvodi .
Preporuke:
25
1
14 sreda, 23 april 2014 20:36
Drago
Cercil@ Tupav, plitak, zaostao, narcisoidan....tipican antikomunisticki komentar.Vidi se da si istoriju ucio gledajuci "Spasavenje redova Rajana".Ispada da africki front otvoren da bi se pomogao Staljin, a ne da bi odbranili svoje pozicije u Africi.Ta "pomoc" je placena u zlatu.Koja se pomoc to placa?Nego te osetilo tvrdo kada su Rusi probili front i krenuli na Berlin.Sto se nisu iskrcali 42' kad su hteli da "rasterete" front? Nego videli da se Rusi probijaju do Nemacke, pa 'ajde da zgrabe sto vise moze od oslabljene nemacke vojske.Saveznike je docekala saka jada, koji nisu imali ni adekvatnu obuku, a ipak su razbucavali zapadne super-ratnike gde god su mogli.44' nisu ni morali da se iskrcavaju, posao je vec bio zavresen.Nego upali da otmu slavu Rusima.Ali sta ces, zapdanjaci. Gledaju da drugi obavi njihov posao i onda dodju da pokupe zasluge.Kicenje tudjim zaslugama je glavna odlika zapadnjaka i njihovih domacih du*...a.
Preporuke:
27
5
15 sreda, 23 april 2014 20:48
vlaja
Ja mislim da ovaj švaba, najveću bol oseća prema Sibiru, Uralu, Donbasu, Kuzbasu, Bajkalu, Kamčatki..., a najveću ljubav prema "dragom gorbiju".
Preporuke:
21
1
16 sreda, 23 april 2014 22:06
Postovani g.Hofman
Moj deda nije preziveo!On je bio partizan i od njega mi je ostala samo slika sa ruskim smajserom.Nikada ga nisam upoznao.Kazu da je bio majstor nemackog kova.Sto ocima vidi,rukama stvori...Mnogo sam izgubio bez njega.I ja ne volim mnoge Srbe zbog "slovenskog primitivizma".Ali on ide uz slobodu, muskost i ruralnu arhaicnost.Takvi su i npr.Kozaci koje cak i obrazovani Rusi nisu bas gotivili.I bas zato je Kozake morao da civilizuje jedan Srbin,bez ispaljenog metka.Srbi to razumeju...Rusi i srbi,to je velika slovenska dusa.Oni ne mogu dugo da mrze.To je teret.Kao decak sam na ulici posmatrao jednog malisana polunemca koji nam je pristigao u goste.Padala je kisa i bile su barice u neasvaltiranoj ulici.Jedna mlada lasta je ispala iz gnjezda. Taj mali Nemac je stapom gurao lastu pod vodu sve dok se ne bi onesvestila,a onda je vadio napolje da se osvesti i tako opet...E ja to nisam mogao da razumem!I plakao sam.
Preporuke:
22
0
17 sreda, 23 april 2014 22:11
Nemci, molim vas
Nemojte da se svetite Rusima! Srbima ste se dovoljno osvetili za sve...
Preporuke:
18
1
18 sreda, 23 april 2014 22:20
thinking maize@ Ko ih je zavadio?
Pitate se ko je nahuškao Napoleona i Francuze na Ruse, a posle Viljema, pa Hitlera i Nemce, opet na Ruse!? Samo DVA FAKTORA postoje "Gordi Albion" i Rotšildi, trećeg NEMA!
Preporuke:
24
4
19 sreda, 23 april 2014 22:33
Jasna*
Jos jedna slika o Nemcima.
Na prepunoj plazi na crnogorskom primorju ,samo jedan covek strpljivo komad po komad, kupi staklo od flase,koju je neki primitivac bacio u vodu i koja se razbila ,dolazi do obale i tu ostavlja ,onda se opet vraca ,dok nije sve pokupio.Covek je bio nemacki turista.
Preporuke:
12
12
20 sreda, 23 april 2014 22:46
@Jasna* Nevaspitani
Znate li Jasna sta ce Nemac da uradi kada mu dosadi sam da sakuplja? Da okupira,uvede zakon i posalje u logor...
Preporuke:
19
4
21 sreda, 23 april 2014 23:38
MR
Da, nemačko društvo je podeljeno na one koji su naklonjeni Rusiji i one koji ne vole Ruse. Imao sam mnogo dobrog, starijeg prijatelja Nemca koji je proveo više godina u ruskom zarobljeništvu. Pričao mi je kako su bili gladni u logoru. Ali ono što ga je naročito zapanjilo bio je dolazak ruskih žena na bodljikavu žicu. Donosile su hleba - ni sami nisu imali dovoljno hrane, reče on - govoreći: Sine moj, evo ti ovo, znam da si gladan. Šta smo im sve učinili u ratu, pa eto opet na žale. To je istinita priča koju sam čuo od mojeg dragog preminulog prijatelja iz Nemačke. Mnogo je voleo slovene.
Preporuke:
20
0
22 sreda, 23 april 2014 23:57
Turas
Bravo "kukuruzovino"sasvim si u pravu, ali to ne možeš da objasniš nikada onome koga se tiče . Ovaj gospodin Hofman piše ono šta misli i ne misli toliko loše .Kada bi nacija razmišljala kao pojedini intelektualci onda nebi , "kukuruzu" postojali Rotšildi ,
Mediči , Rokfeleri i ostali sačinioci Novog Poretka .Ali čika Nenadovićeva pisma iz Nemačke ne smemo zaboravljati - zarad iskustvenog obzira -gde kaže Nemci su civilizovan narod (to je ono skupljanje komada rabijene flaše po plaži) ali nemaju kulture , ona je u srcu čoveka .I još nešto dragi kuckači na NSPM od Nenadovića ;nikada neće nemci da vole Slovene .To bi bilo najvažnije o "pismima iz Nemačke"
Preporuke:
18
0
23 sreda, 23 april 2014 23:59
Peter RV
@@Jasna* Nevaspitani
Znate što beѕposleni partizan- komunista radi kad ne razumije ništa od što se dešava u sadašnjem svijetu?
-Priča neprestalno o anti-fašizmu i partizanskoj borbi!
Preporuke:
7
5
24 četvrtak, 24 april 2014 00:17
Marko Gay
Putin je svestan da moze izbaciti Amerikance i Engleze iz Evrope samo ako Nemacku prevede na rusku stranu.

Ali mislim da je odabrao pogresan metod: pokusava milom, tj prijateljskim caskanjem s Angelom.

Nemacka se istina moze preokrenuti ma rusku stranu, ali samo na onaj nacin koji i mi koristimo da je zadrzimo u svojoj satelitskoj orbiti, a to znaci subverzijom, prisluskivanjem, kupovinom medijskih urednika, politicara i spijuna. Ne moze to milom.

A ni brzo. Godinama sirimo ant-ruski rasizam medu Nemcima, koji uzgred budi receno, ne pocinje s nama, jer je postojao i u vreme Hitlera. To sve ostavlja dubok trag.

Ne racunajuci Ukrajinu, najlogicniji objekti ruske subverzije su Bugarska, Nemacka i -- Avganistan.
Preporuke:
6
1
25 četvrtak, 24 april 2014 00:24
Peter RV
@ @Jasna* Nevaspitani
"Znate li Jasna sta ce Nemac da uradi kada mu dosadi sam da sakuplja? Da okupira,uvede zakon i posalje u logor..."

A znate li što će nezaposleni anti-fašista da uradi kad mu se dosadi da ne razumije ,ama baš ništa , od što se u svijetu događa?
-pričaće do besvjesti o njegovoj (navodnoj) partizanskoj slavi - sedamdeset godina kasnije.-
Preporuke:
4
8
26 četvrtak, 24 april 2014 01:36
Zdravko
Pisao sam ovo već jednom ali nije zgoreg da se ponovi. Moj drug Božo početkom milenijuma otišao u Njemačku. Tamo magistrirao i uklopio se. U Zapadnoj Slavoniji mu ustaše sve spalile a roditelje i komšije protjerale preko Save. Jednom šetao po Minhenu i u prodavnici sportske opreme vidio hrvatski dres ali sa šahovnicom na kojoj je prvo bijelo polje. To je ustaški simbol. Ode do policijske stanice da prijavi vrijeđanje po nacionalnoj osnovi, što ima pravo po naprednim njemačkim zakonima. Primi ga šef stanice a Božo mu sve potanko objasni, i ko je i šta je i šta je kao Srbin preživio u Hrvatskoj i šta su uradili ti nosioci tog ustaškog znaka u ovom i onom ratu. Švabo sve saslušao pa počeo izokola, te to nema veze, te to su samo huliganske provokacije sa dresovima. Kad se Božo pobunio, Švabo mu onda konkretizovao. Rekao mu da su Nijemci i Hrvati saveznici iz dva rata i da će uvijek stajati iza njih i da su stajali i u zadnjem ratu i stvaranju hrvatske države i da povodom toga ništa neće poduzeti.
Preporuke:
17
0
27 četvrtak, 24 april 2014 01:38
perkins
@churchill

evo jednoga realnog analiticara da tvoje povijesno
znanje prosiri sa istorijom,Staljin NIKADA nije molio tvoga cercila i ruzvelta za otvaranjem drugog fronta,on je ZAHTEVAO jer je SSSR drzao na svojim ledima 220 nemackih divizija,a saveznici 137,a tvoj uzor cercil nije objavio u svojim memoarima sta mu je truman 45 odgovorio na njegovu ponudu da zajedno napadnu SSSR,odgovor je doslovno glasio-ti nisi normalan,sto ti nemacki poraz nije najbolji dokaz-,o kojim nemackim efektivama pises,41 Rusi imaju bolje i jace oruzje nego nemci,nemci karabin Mauzer[kracunasu 5 metaka]Rusi poluatomatski Tokarev SVT-40-10metaka,svabe ce ga kopirati pod imenom gewer 43,svabe tenk panzer III sa topom 37 i 50mm,Rusi T-34,K-1 76 mm,pa najbolji nemacki tenk Panzer V - Panther je kopija T-34,sve najbolje sta su nemci imali je slato na istocni front,od oruzja do elitnih trupa,generala i marsala pa do ''povijesne 369 pukovnije''rat je dobijen zaustavljanjem nemaca pred Moskvom 1941
Preporuke:
10
0
28 četvrtak, 24 april 2014 01:39
perkins
@churchill

a u Staljingradu mu je skracen rok,72% nemackih vojnika se borilo na Istocnom frontu,tu je unisteno 474 nemacke divizije,dok je na Zapadnom i Juznom unisteno 179 nemackih divizija,69% nemackih vojnika je poginulo na Istocnom frontu do januara 45,tome treba dodati jos 15% u Ruskom nadiranju kroz nemacku do pada berlina,romel brani Atlanski bedem sa 460.000 vojnika [najvecim delom drugopozivaca i rekonvalescenta sa Istocnog fronta]prema 1.800.000 zapadnih saveznika,o tvome zaljenju za njegovim afrika korpusom da je mogao promeniti situaciju na Istocnom frontu je SF,to je najmanji nemacki korpus,njegovo brojno stanje nije prelazilo 180.000 ljudi,nemci su uspeli poslati jos 56 divizija popunjenih stanovnicima iz okupiranih drzava i italije tako da ne pije vodu tvoja kako su u manjku radi z.evrope,saveznicka pomoc slata brodovima je samo 2%vojne efektive SSSR-a,serman tenkovi nepouzdani,jedino sta je vredelo kamioni i hrana
Preporuke:
9
0
29 četvrtak, 24 april 2014 02:27
DRAGAN
Prvo je potrebno kazati da posle Ⅱsv rata Nemačkom nisu više "vladali" Nemci nego anglosaksonska politika, oni evo skoro 70 god kroje politiku Nemačke. Anglosaksonci su uspeli da unište dva velika naroda u Evropi (Ruse i Nemce) i da vešto skrenu pažnju sa svoje prljave imperijalističke i kolonijalne rabote. Da tačno je da nad Srbima Nemci napravili velike zločne tu ništa nije sporno i ne treba nikad da se to zaboravi ali niko nam nije naneo i napravio štetu kao anglosaksonci koji to i danas rade. za Srbe i srpske interese Čerčil je veći zlikovac od Hitlera
Preporuke:
11
0
30 četvrtak, 24 april 2014 08:09
Karl Marks-naš duhovni vođa
Nemci su razorili:
- Rimsko carstvo
- Vizantiju (naslednica Rimskog carstva i nosilac Srednjeg veka u Evropi, kada je njenom pljačkom i uništenjem nastala Renesansa u Evropi)
- Evropu 1914
- Evropu 1941
- Evropu 1991 i još traje
Preporuke:
7
3
31 četvrtak, 24 april 2014 08:53
churchill
Ja razumijem da ti pises srcem, ponovo ti kazem popricaj sa bilo kojim profesionalnim generalom. Njemci za istocni front apsolutno su bili uskraceni za vazdusnu pomoc, luftwafe je gotovo u cjelosti bio okrenut kao Ostrvu. A vec kad govoris o tehnici, nemoj molim te da pisemo o silnoj potjeri za njemackim naucnicima koji su i postavili temelje raketne tehnike, nuklearnog oruzja, podmornicke nauke itd. Stvarno nemam namjeru da o tome diskutujem, vodio ih je idiot te tolike frontove koje je otvarao ne bi popunila ni kineska armija. I dalje tvrdim da teoretski okrsaj Hitler - Staljin sa svom tehnikom kojom su raspolagali i ljudstvom, bez mjesanja drugih Staljin ne bi izdrazao!
Preporuke:
2
12
32 četvrtak, 24 april 2014 09:44
mora se
Ako je dobro prevedeno(sa nemačkog na engleski,pa sa engleskog na srpski)onda se svodi na nešto što bi moglo da se uporedi sa uspešnim brakom:
sa njim(partnerom/partnerkom)se ne može,bez njega/nje,se ne može nikako.
Preporuke:
2
0
33 četvrtak, 24 april 2014 11:01
churchill Ja razumijem da ti pises srcem
bez mjesanja drugih Staljin ne bi izdrzao!

Pošto su Rusi (a ne Staljin) izdržali dugo "bez mjesanja drugih", onda su pogotovu nešto lakše prolazili uz pomoć saveznika. Slažem se jedino da je nemcima glavni neprijatelj bio idiot koji ih je vodio, ali šta da se radi - srce su mu poklonili.
Preporuke:
10
0
34 četvrtak, 24 april 2014 11:11
@mora se
Pod uslovom da se ne poubijaju.
Preporuke:
2
0
35 četvrtak, 24 april 2014 11:19
Beograđanin
Najveća istorijska zabluda Nemaca je Drang naht Osten. Nemci i Rusi treba da izgrade neuporedivo bolje odnose, strateške, koji ne bi bili na uštrb nemačkih odnosa sa ostatkom Evrope. I nama Srbima bi laknulo u tom slučaju.

Ali preduslov za ovo je napuštanje Nato pakta i najurivanje Vašingtona iz Evrope.
Preporuke:
7
0
36 četvrtak, 24 april 2014 11:59
doktor
@perkins

Velika većina činjenica koje ste izneli su tačne, ali ovde grešite:'serman tenkovi nepouzdani,jedino sta je vredelo kamioni i hrana'

Što se kvaliteta Šermana (M4) tiče, detaljan opis imate u sećanjima Dmitrija Fjodoroviča Loze http://english.iremember.ru/tankers/17-dmitriy-loza.html, gde ih opisuje kao pouzdane tenkove,
a drugi aspekt koji niste pomenuli su avioni, odnosno lovci P-39 Airacobra, na kojima su leteli asovi kao Pokriškin i Rečkalov, te srednji bombarderi B-25 i A-20. Da P-39 nije vredeo, kako bi Saša Pokriškin mogao da obori 59 nacističkih aviona?
Dodatak za one kojima ova tema nije poznata: Ivan Kožedub i Aleksandar Pokriškin su saveznički piloti-lovci sa najvećim brojem oborenih protivničkih aviona u 2. sv. ratu
Preporuke:
6
0
37 četvrtak, 24 april 2014 18:24
MR
Imao sam i jednog drugog mlađeg prijatelja Nemca. Bili smo cimerkolege u Nemačkoj 1960. Kasnije je služio u bundesveru (nemačka armija), pa kako nije imao više obrazovanje nije mogao da avanzuje. Onda se preselio u Ameriku, oženio se i preuzeo je zastupništvo Mercedesa. Češće sam ga posećivao, ali nije mi bilo poznato da je mrzeo Ruse, sve do obaranja onog koreanskog aviona. Tada se pokazao u pravom svetlu, i ne samo to: pokazalo se da je mrzeo i Srbe. Razveo se, firma je otišla dođavola i par godina kasnije gubi mu se trag. Takođe se pokazalo da je bio čovek bez karaktera o čemu neću pisati. Za Srbe je rekao da su fucking Serbs. Eto ima i takvih Nemaca.
Preporuke:
7
0
38 četvrtak, 24 april 2014 18:59
MR
Jasna*. Nadam se da me nećete pogrešno shvatiti i da ćete primiti moju blagonaklonu kritiku. Zapazio sam vašu priču o Nemcu koji je u Crnoj Gori skupljao komade razbijene flaše. Ja nisam Nemac, ali bih i sam radio tako. Ovde gde ja živim u Floridi često nosim kesu i skupljam flaše i konzerve koje nekulturni ljudi bacaju. Eto, okeani su već prepuni đubreta i, ako tako bude i dalje išlo, kroz 100 godina cela planeta će potonuti u otpadu.
Preporuke:
4
0
39 četvrtak, 24 april 2014 19:57
Jasna*@MP
Nisam shvatila vas komentar kao kritiku.Naravno ima i nasih ljudi koji su kao vi,ali cini mi se u manjini.Neko vreme zivela sam u Americi ,a jedna od najboljih osoba koju sam tamo upoznala bila je jedna Nemica,(udata za Amerikanca),cak eto slucajnosti deda i stric su joj bili iz nekadasnje Jugoslavije.Kako mi je rekla komunisti su joj posle rata streljali strica zbog saradnje sa okupatorom ,ali ona kaze da je on bio samo prevodilac,i da je bio za Jugoslaviju,a dedu koji je bio za Nemce ,nisu streljali.To je ispricala,bez mrznje, kao primer apsurda.Pored nje upoznala sam jos finih i simpaticnih ljudi iz drugih zemalja,jednog Rusa koji je bio na nasoj strani( devedestih ), simpaticnog Italijana, koji mi je u kafeu gde je radio pravio pravi italijanski espresso ,a ako bi mi neki Amerikanac napravio pre njega on bi ga krisom prosuo i rekao da nista ne valja,divnog Iranca,Kolumbijku,Kubanca,ali nijednog divnog Amerikanca,ni Amerikanku nisam upoznala.
Preporuke:
2
3
40 četvrtak, 24 april 2014 21:50
perkins
@churchill
svi su generali pametni posle bitke!,osvajanjem holandije,belgije,norveske hitler je dobio njihova industrijska postrojenja i rudna bogastva plus milione besplatnih radnika sa cime je povecao za 35% svoju ratnu industriju,bez toga bi mu trebalo jos 10 godina za stvaranje ratne masinerije,kada su amerikanci u aprilu 45 usli u njihove centre za istrazivanje nukl.oruzja prema zatecenom stanju nacisti nisu bili niti na pola puta do atomske bombe,v-1 i v-2 sigurno su veliki korak napred,ali je to sluzilo za provodenje terora nad neprijateljskim civilima i gubljenjem vremena,pogona,sirovina za preko potrebna vaznija ratna sredstva,tenkove,avione,artiljerijska oruda...,od svih vojnih formacija nemacke podmornicari su na prvom mestu po gubicima ljudskim i tehnickim[90%]njihova superiornost se istopila pronalaskom sonara 1942,u svim parametrima vojne tehnike SSSR je bio ravan nemackoj,a u mnogim segmentima i jaci,najveci nemacki ratni umovi toga doba nisu shvatili filozofiju
Preporuke:
5
0
41 četvrtak, 24 april 2014 21:52
perkins
@churchill
najvecega rata u historiji koja glasi;-masovna proizvodnja tenkova,topova i aviona,sto brze to bolje,ne gubiti vreme za dugorocne rizicne projekte,to su Rusi brzo shvatili 1941 i usprkos gubitku od 2 miliona vojnika 65% vojne tehnike i preseljenjem vojne industrije vec su 1942 proizvodili vise tenkova,ar.oruda i aviona nego nemacka i njeni sateliti,ti pricas pricu o hitlerovom otvaranju novih bespotrebnih frontova,bez osvajanja nemacka nema potrebnih sirovina i ind.kapaciteta za odrzavanje i opremanje ogromne armije,dolazimo na kraj balade,da nije hitler osvojio sta je osvojio nikada nebi mogao izgraditi takavu ratnu masineriju,znaci imao bi za 30-40% manju armiju,slabije naouruzanu te bi ga Staljin pregazio kao plitak potok,sa ili bez okupacije drugih drzava hitler uvek gubi u sudaru protiv SSSR
Preporuke:
6
0
42 četvrtak, 24 april 2014 23:03
perkins
@doktor

Vasa primedba o avionima je na mestu,njih sam totalno ispustio iz vida.
serman je solidan tenk jedan od boljih u WW II,ali je opcenito za Ruske pojmove bio nepouzdan,prve isporuke su bile sa benzinskim motorima koji nisu bili otporni na hladnocu i vlagu[svecice,kablovi,razvodna kapa]projektili u tenku nisu bili zasticeni tako da je skoro svaki pogodak izazivao pozar ili eksploziju]nesto boljim se pokazao tip M4A2 sa dizel pogonom ali je oklop bio previse slab,zbog toga ameri stavljaju vrece sa peskom u francuskoj i nemackoj 44-45,imao je odlicane mehanicke sposobnosti,lak za odrzavanje,posto je imao uze gusenice od T-34 nije se kao on dobro kretao po snegu,ledu i blatu,sa visinom od 2,7 m lako uocljiv i dobra meta,Ruska ocena za njega od 1 do 5,dvojka,internacionalni vojni strucnjaci ga ocenjuju trojkom,za tigra I daju cetvorku,a Panzer V Panther i T-34 su ocenjeni peticom!
Preporuke:
5
0
43 petak, 25 april 2014 00:19
Milos
Jedan od konetatora lepo zakljuci:
"Nemci imaju mnogo vrlina, ali mislim da imaju urodjenu zelju za kontrolom i kompleks vise vrednosti."

Na zalost to je velika istina, taj njihov stav "MI Germani smo najbolji" platice propascu. (Zivim medju Germanima)

Negde u tekstu, autor citira Herfried Munklera ,profesor političke teorije na Univerzitetu Humbolt , " ... Nemci su naučili još jednu stvar: da nikada ponovo ne napadnu Rusiju."
Tu je poenta, sve ostalo je stanje duse, romantika, koju Zapadni Mozak "omalovazava", ovaj tekst ce razumeti Rusi i Srbi vise nego bilo ko na Zapadu.
Preporuke:
2
0
44 petak, 25 april 2014 10:33
churchill
Vjerovatno lazu svi oni istoricari koji vele kako je ukljucivanje Ruzvelta u rat dovelo do definitivnog raspleta?! Upravu je moj kum kad kaze da stanu samo Siemens i Bosch na sedam dana svijet bi se zadeverao, a zametci sve te silne civilne industrije su bili vojni istrazivacki centri. Konacno svi termini rjecnika mehanike zna se iz kojeg podneblja poticu. Jedino sto si u pravu je igra brojeva: Za Ruse je ratna vazda bio sukob tona celika i tona mesa pa ko vise ima taj pobjedi. Konacno to i brojevi pokazuju, u defanzivnim dejstvima, sto je netipicno, imali su vece gubitke. A o superiornosti industrije dovoljno govori da im Njemci rade cak i zeljeznicu. Bez ljutnje, besmisleno mi je raspravljati o ruskoj industriji.
Preporuke:
0
9
45 petak, 25 april 2014 10:55
Neša
"Ipak, raste podela između političke elite i onih u Nemačkoj koji simpatišu Rusiju."

Rečenica s kraja teksta koja ogoljuje srž problema! Političke "elite" mnogih država često su u raskoraku sa sopstvenim narodima. Tako je i u Srbiji.
Preporuke:
3
0
46 petak, 25 april 2014 21:32
perkins
nebi svet zaostao bez siemensa i boscha,za to bi se pobrinuli philips,samsung.., Rusi su svesni da sa zeleznicama ne mogu sacuvati svoju imperiju pa su dali nemcima da im je oni prave,dok nemci prave dobru zeleznicu Rusi prave vrhunsko oruzje koje im garantira miran san,a dusmanima besane noci,nisu u stanju ''napraviti''zeleznicu,ali zato iz Rusije mogu svaku zeleznicu na kugli zemaljskoj pretvoriti u prah i pepeo,za svoju slobodu su bili [i biti ce] spremni istopiti milione tona celika i poloziti milione zivota iz razloga da ne trpe stranca za gospodare,zbog toga ih ''izabrani narodi''i njihove pripuzice ostale SLAVENSKE sluganske nacije ukljucujuci i sitnu boraniju sa ex yu prostora ne vole,dapace mrze,jer su RUSI sve ono sto sto oni nisu,od zavisti do RUSOFOBIJE je malen korak,a do mrznje jos manji!!!
stvarnost je realnost,a realnost je istina koja kaze;svi protiv RUSA,a oni i dalje postoje i opstaju,kada ne bude RUSA nece biti ni sveta,to demokrate znaju zato se cuvaju churchile!
Preporuke:
9
0
47 subota, 26 april 2014 07:07
@churchill
"Upravu je moj kum kad kaze da stanu samo Siemens i Bosch na sedam dana svijet bi se zadeverao"

Uvek je bilo ljudi koji su se divili njihovoj tehnici, i pre onog rata. Ali, nema odgovora zašto su te sotone izgubile rat uprkos svojoj sjajnoj tehnici? (Šta znači "zadeverati se"? Da li je to neka hrvatima svojstvena sklonost?)


, a zametci sve te silne civilne industrije su bili vojni istrazivacki centri.
to je jasno; tako đavo radi.

, imali su vece gubitke./Rusi/
Jesu, civilne.
Preporuke:
6
0
48 subota, 26 april 2014 17:50
M. Kojić
@ MR
Negdje 1972.g. u ordinaciji jednog frankfurtskog ljekara, Nijemca bez rezerve, vodio se razgovor o Rusiji. Poznavajući što se događalo između te dvije velike nacije ja sam se držao oprezno i rezervisano. Gotovo sam pao sa stolice kada sam iz usta starog Doktora čuo ove riječi: "Ja ću radije poljubiti Rusa u dupe nego Amera u lice. Amerikanac je licemjer, izvuče ti iz džepa hiljadu maraka pa te potapše po ramenu i da jednu". Rusima je pripisivao izvjesnu surovost ali je to pravdao klimom, istorijskim nepogodama i ukazivao im veliko poštovanje.
Docnije, u godinama koje sam proveo među Nijemcima sretao sam i Rusofoba i Rusofila ali ponajviše racionalnih ljudi koji se rukovode pragmatizmom...
Preporuke:
2
0
49 subota, 26 april 2014 22:45
Bob
Posle svega, ako Rusi opet sanjaju o nekakvom savezu sa Nemcima (kao neki turistički geopolitičari), i ne zaslužuju ništa bolje nego novu propast.

I nikako ne zaboravite važnu stvar: njihov eventualni savez je SMRT ZA SRBIJU! U svakoj podeli uticaja, Srbija ide pod germanskog đavola, a dobro znate šta to znači.

Jedino dobro što se dešava kroz sve vekove nemačkog divljanja, je polako i sigurno smanjenje nemačke teritorije, već 1000 godina, i nadajmo se da će tako biti i dalje.

Što se tiče karakterologije, nije to mnogo važna stvar, mada, Rusi i nemci jesu rođaci, ali to su svi Sloveni i Germani. S tom razlikom, da slično hrvatima, nemci nemaju osećaj časti i srama, ali na mnogo višem nivou. Samo poslovan i hladan odnos na distanci. Manite romantizam ako vam je život mio.
Preporuke:
5
0
50 ponedeljak, 28 april 2014 08:44
churchill
"...rusi svaku zeleznicu na svetu mogu pretvoriti u prah i pepeo..." - neozbiljno kao u obdanistu: moj je tata jaci od tvoga. Eto niko drugi sem Rusa nemoze izazvati kataklizmu?! Samo za razliku od Rusa sem oruzja ovi drugi su razvili i industriju. SSSR se raspao jer sem vojske nije bio u stanju obezbjediti investicije za bilo sta drugo. Neznam RF sta je u stanju, ali sramota je da kao sto neko napisa sem prirodnog gasa koji cini 2/3 budzeta nemaju nista drugo, bas kao Arapi samo ono sto im je Bog dao. Jalovi sistem ciji najveci brend je kalasnjikov. Postujem, ali jesu li prestizne firme Cajka, Kamaz, Lada... Pa Rusi sami zamjeraju svom politickom vodstvu da za svo ovo vrijeme osim Gazproma nisu u stanju osmisliti nikakvo drugo privredjivanje. Nije u njima problem,
jednostavno sistem koji je naslijedio sve manjkavosti iz proslosti mora dozivjeti dubinsko restrukturu. Ovako dugorocno vjeruj mi nece na zelenu granu.
Preporuke:
0
5
51 utorak, 29 april 2014 17:36
Jovan
Nemačka ima najmanji natalitet na svetu, niži čak i od nas Srba, iako im je ekonomija jedna od najmoćnijih na svetu. Da li takva nacija, sa 0.6 deteta po porodici, ima budućnost? Nema. Nemačka mora da se isčupa iz kandži ... koji je ciljano uništavaju a to je svakako ova prilika, kad može reći NE Americi.
Preporuke:
0
0
52 sreda, 30 april 2014 02:12
Miro
Njemačka ima nekih tradicija socijalizma i Hegelovštine, tu je puno bliža Rusiji nego Amerika. Čak je i nacional-socijalizam imao takvih ideja samo to se pretvorilo u nakaradu i zločin.

Njemačko društvo nakon II sv rata odgajalo je u obdaništima omladinu u takvom kolektivnom duhu između socijalne nauke i kapitalizma.

No sa druge strane neko je dobro primijetio Nijemac ima osjećaj nadmoći na drugima i te neke iritantne samouvjerenosti. Ne prema stvarnim zaslugama nego samo zato jer je organiziraniji. Također duhovno poprilično prazni i skloni bezuslovnom poštovanju hijerarhije i reda. Ko stvoreni za ratni stroj.

Nemam nekih naročitih simpatija iako sam Hrvat. Po karakteristikama draži su mi Rusi ali sa druge strane taj slavenski mentalitet ne zna od života napraviti nešto suvislo, kao ni narodi kod nas. Sa jedne stane im se divimo na organziranosti, a sa druge strane ne volimo previše te organizirane, hladne narode, površne i bez dubine duše
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner